onsdag 7 oktober 2015

Yoga - gott för själen

Godmorgon!
Var inte igår jag var här inne och skrev. Det var som sagt ett bra tag sedan. Ibland är det skönt att vara ifrån och samla sig själv och bara vara. Jag ser fram emot Astangayogan som jag har anmält mig till. Jag är så nyfiken och det lät så spännande & inspirerande. Jag har läst en hel del om yoga och har alltid varit intresserad av det men ej riktigt tagit tag i det förrens nu. Nu kändes det liksom rätt för det på något sätt. Men aldrig är det försent. Jag har  satt min in i det och det finns hur mycket som helst inom det. Finns mycket att välja på. Yogan är ett mycket gammal indiskt  tankesystem som utvecklades för att förstå och skapa en träningsform för hela människan. Syftet med yoga är att förebygga ohälsa och sträva efter bästa balans i kropp,tanke & själ.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar